Wednesday, September 26, 2007

to play is to learn, to learn is to play

Hiëronymus van Alphen (1746 - 1803) said:
(in Dutch)
Mijn spelen is leren, mijn leren is spelen,
En waarom zou mij dan het leren vervelen?
Het lezen en schrijven verschaft mij vermaak.
Mijn hoepel, mijn priktol verruil ik voor boeken;
Ik wil in mijn prenten mijn tijdverdrijf zoeken,
‘t Is wijsheid, ‘t zijn deugden naar welke ik haak.


My play is to learn and my learn is to play,
why should my learning be this boring way?
Reading and writing is what gives me joy.
I exchange my toy 'hoepel' and 'priktol', [traditional dutch games for young children] for a book;
I want to find my passtime in prints,
't is wisdom, 't is virtue to which I hook.

No comments:

*new* item at Chez Odile is the metachat where Creatives and Thinkers meet.

reciproll

About Me

My photo
I think criticism is positive attention.
PageRank Checker

blogroll writers